Ең үздік басшы: жаңа командада қалай тез бейімделуге болады

Кез-келген деңгейдегі басшылық позиция мен күйзеліс жақын «жүреді». Әсіресе, басқа корпоративтік мәдениетпен және түбегейлі басқа бизнес-процестермен жаңа жұмыс орнына шығу туралы сөз болғанда. Өзіңді қалай ұсынуға және көрсетуге болады? Әзірге бейтаныс адамдарды табысқа қалай ынталандыруға болады? Жалпы қалай ар-намысты қолдан бермеу керек? 16 қазанда атап өтілетін Халықаралық бастық күніне орай, біз сарапшылардан ең ойландыратын сұрақтарға жауап беруін және кейінірек «өте азапты» болмас үшін осы ағынға қалай кіру керектігін айтуды сұрадық.
Ең үздік басшы: жаңа командада қалай тез бейімделуге боладыЖаңа басшылық лауазымды бастау – бұл уақыт пен күш-жігерді қажет ететін процесс. Дегенмен, дұрыс көзқараспен және команда мен мақсаттарға назар аудара отырып, сіз сәтті бейімделіп, командаңызды табысқа жетелей аласыз. Есіңізде болсын, көшбасшылық – бұл үздіксіз даму мен өсуге және басқаларды шабыттандыруға үйренуге деген дайындығыңыз. Әріптестерден немесе аға басшылардан кеңес сұраудың еш жамандығы жоқ. Үйренуге және ынтымақтастыққа дайын болу – бұл әлсіздіктің емес, күштің белгісі. Тек Қанатының астында жұмыс істеуді өзіңіз де армандайтындай көшбасшы болуға тырысыңыз.
Александра Мартынова, мансап және жұмысқа орналасу мәселелері жөніндегі кеңесші

№ 1 тапсырма. Командамен танысу

Әрине, жаңа ұжыммен танысу сияқты «рәсімділікті» де өткізіп жіберуге болады. Бірақ содан кейін сіздің және бағыныштыларыңыздың арасында неге сенімсіздік кедергісі бар екеніне таң қалмаңыз. Кездесуді өткізіп, өзіңіз туралы жағымды әсер қалдыруға болады. Кеңселік немесе қашықтықтағы жұмыс форматына қарамастан, жиналыс ұйымдастырушысы компанияның топ-менеджері, HR-қызметінің жетекшісі немесе өзіңіз болуыңыз мүмкін.

Команда сізді өте мұқият зерттейтінін есте сақтаңыз, сондықтан сыртқы келбеттен бастап сөйлеу мәнері мен әңгімелесу тақырыбына дейін бәрін ойластыру керек.

Ең үздік басшы: жаңа командада қалай тез бейімделуге боладыКиімді таңдаған кезде, корпоративті дресс-кодқа немесе жаңа ұжымда үйреншікті стильге барынша жақын болуды ұсынамын. Айталық, егер кэжуал туралы сөз болса, онда «ауыр люкс» сериясынан әдейі қымбат костюммен немесе аксессуарлармен ерекшеленудің қажеті жоқ.
Елена Залесская, «Модное бюро» сән агенттігінің HR-директоры

Сөзді дайындау кезінде, көздейтін мақсаттарыңызға сүйенген дұрыс. Ынталандырғыңыз келе ме? Өз тәжірибеңіз туралы айтқыңыз келе ме? Үміттеріңізбен бөліскіңіз келе ме? Немесе, мүмкін, егер сіз желілік персоналдан «шыққан» болсаңыз, өзіңіздің мәртебеңіздің өзгеруін жазуды жоспарлап отырған шығарсыз? Тапсырмаларды түсіну негізгі тезистерді дәл тұжырымдауға және кездесудің тиімділігін арттыруға мүмкіндік береді. Оны әзілден немесе сіздің жұмыс істеуіңізге тура келетін кеңсе туралы жағымды әсерден бастаңыз. Өзін-өзі таныстырудың алтын ережесін қолданыңыз: уақыттың 30%-ын өзіңіз келген бизнес туралы әңгімеге, 50%-ын – өзіңіздің тапсырмаларыңызға, міндеттеріңізге және компанияның алға қойған мақсаттарына жету жолдарына, 10%-ын – өзіңіздің басқару стиліңізге және команданы міндеттерді атқару тұрғысынан қалай көретіндігіңізге, тағы 10%-ын –өзіңізге, отбасыңызға, әуестенетін ісіңіз бен хоббиіңізге арнаңыз.

Ең үздік басшы: жаңа командада қалай тез бейімделуге боладыКомандамен кездесуді мүмкіндігінше тиімді өткізу және нәтижелі бірлескен жұмысты бастау үшін, kick off форматы — өзара әрекеттесуді бастау үшін команданың нұсқаушы кездесуі өте қолайлы. Өзіңіз туралы қысқаша баяндауға дайын болыңыз: сіздің біліміңіз, бұрынғы кәсіби тәжірибеңіз, аса көрнекті жобаларыңыз және компанияда сізді шабыттандыратын нәрсе. Қашықтықты қысқартудың тиімді әдістерінің бірі – адамдарға қызығушылық таныту. Әр қызметкердің тәжірибесі, оның жетістіктері немесе жұмысындағы кедергілер, кросс-функционалды өзара әрекеттесу туралы сұрақтарды дайындаңыз, команда үшін маңызды негізгі жобалар туралы біліңіз. Бұл үйлесудің бірінші кезеңінде әрқайсысын әңгімеге тартуға мүмкіндік беретін ашық диалог. Егер команда үлкен болса, сіз барлығына бейресми түрде танысуға, мақсаттармен, басымдықтармен және өзара әрекеттесу ережелерімен танысуға көмектесетін фасилитаторды тарта аласыз.
Ирина Чувакина, «Ростелеком» білім басқармасы департаменті бағытының директоры.

№ 2 тапсырма. Әріптестермен-басшылармен кездесу

«Қатарластармен» әлсіз қарым-қатынас, шекара құра алмау және ойын ережелерін білмеу түсініспеушіліктің көзіне айналуы және жұмыс процестерін тежеуі мүмкін.

Ең үздік басшы: жаңа командада қалай тез бейімделуге боладыМенің тәжірибем «қол жеткізуге» болатын барлық әріптестермен-басшылармен тезірек жеке танысқан жөн деген кеңес береді. Бейресми жағдайда жақсырақ: жаңа қызметкерге оңай болады. Бірлескен түскі ас – жақсы нұсқа. Сонымен қатар, бөлімшелеріңіздің түйісу нүктелерін талқылауға, өз бэкграундыңыздан тәжірибемен бөлісуге, жауапкершілік аймақтарының түйіскен жерінде бір-біріңізге қалай және немен көмектесуге болатынын ойластыруға, бір-біріңізден күтетін үміттеріңізді айтуға болады. Жұмыстан тыс тақырыптар бойынша әңгімелесуге ешкім тыйым салған жоқ. Бірақ саясат туралы емес!
Камиля Камальдинова, ICL Services рекрутинг бөлімінің басшысы

№ 3 тапсырма. Стратегияны әзірлеу

Әрбір ұжым – бұл өз заңдары, құндылықтары, мінез-құлық үлгілері бар микрокосмос. Оларды зерттеу –бұл «Нарнияға» ауыртпалықсыз кіруге кепілдік беру дегенді білдіреді. Бағыныштылар үшін есіктерді ашық ұстаңыз, мессенджерлердегі электрондық хаттар мен хабарламаларға жауап беріңіз. Адамдар мұны бағалайды. Бірінші кезекте жұмыс процестерінде тікелей қатынасуға тура келетін қызметкерлермен байланыс орнату артық болмас.

Ең үздік басшы: жаңа командада қалай тез бейімделуге боладыСіздің бағыныштыларыңыз – компанияның дәстүрлері мен тәжірибесінің тасымалдаушылары екенін ұмытпаңыз. Бұл жерде қалай әрекет ету керектігін және неге дәл осылай екендігін түсіну сізге пайдалы болар еді: мүмкін сізге біртүрлі болып көрінетін ережелер мен дәстүрлердің де өз мағынасы бар шығар. Бағыныштылармен әңгімелесуге арналған негізгі тақырып – тәжірибе алмасу, бөлімше мәселелерін бірлесіп анықтау (олардың тәжірибесіне қоса сіздің жаңа көзқарасыңыз) және оларды шешу жолдары. Сұрақтар қоюдан және түсініктемелерді тыңдаудан қорықпаңыз, оларға пікір айтуға мүмкіндік беріңіз. 80/20 формуласы өте жақсы жұмыс істейді – уақыттың 80% олар сөйлейді, сіз тыңдайсыз. Уақыт өте келе олар үшін өз бөлімшесін білмейтін басшы болып қалудан қорқыңыз. Ал сіз оның қалай жұмыс істейтінін, не дұрысырақ болып келетінін және нені жақсартуға болатынын түсінген кезде, өзіңіздің сараптамаңызды және бұрынғы тәжірибеңізді қолдануға болады. Ақыр соңына келгенде, сізді бұл үшін жалдады.
Камиля Камальдинова

№ 4 тапсырма. Артық кетпеу

Өз бетінше сыпыратын әйгілі сыпыртқы! Тіпті сізді компанияның ішкі мәселелерін шешуге қабылдаған болса да, алғашқы күндері түбегейлі шаралар қабылдамаған дұрыс. «Мен не істеу керектігін білемін, осымен сөз аяқталды!» позициясы алдын ала ұтылысты, ол тәкаппарлықты, өзіне деген сенімділікті және белгілі бір мағынада кәсіпқой емес екеніңізді көрсетеді. Әрбір қызметкердің артында — жалпы іске енгізілген үлесі тұр және оны елемеуге болмайды. Кері байланыс алыңыз, адамның қазір немен айналысып жатқанын, қандай нәтижелерге қол жеткізуді жоспарлап отырғанын сұрастырып біліңіз. Қызметкерлерді сезіну, өзіңді олардың орнына қоя білу, әркімнің темпераментін, уәждемесі мен ниетін ажырата білу қарым-қатынас процестерін едәуір жеңілдетеді және жалпы нәтижеге әсер етеді.

Ең үлкен қателік – жұмыс әдістерін түсінбестен, қызметкерлерден «бүкіл әлемде мүлдем бола алмайтын нәрсені» талап ету. Олардың жалпы қол жеткізе алмайтын көздерден ақпарат алуы деп айталық. «Орындалмаған тапсырма — жаза — жақтырмау сезімі — зымияндық» — оқиғалардың одан әрі дамуының ең нашар, бірақ жиі кездесетін сценарийі.

Ең үздік басшы: жаңа командада қалай тез бейімделуге боладыАлғашқы кезеңдерде командадағы сенімсіздік қалыпты жағдай. Болашақта бұл ашық коммуникациялардың дұрыс трафигінің әсерінен көрінбей кетуі маңызды. Сіз кросс-функционалды топты (компания, жоба, өнім) басқардыңыз делік. Сізге командадағы процестер мен рөлдерді зерттеуге уақыт қажет. Әдетте, жаңа көзқарас команда үшін үйреншікті болып кеткен қайшылықтарды байқауға мүмкіндік береді. «Беремін — аламын»/"Take — give" матрицасы бойынша командалар кездесуін өткізіп көріңіз. Әр бағыт қарапайым сөздермен басқалардан күткен үміттерін сипаттайды («аламын») және өздері не істеуге дайын екендігін білдіреді («беремін»). Әр бөлімшенің үміттері олардың әріптестері беруге дайын нәрселермен қаншалықты сәйкес келетінін талдаңыз. Нақты сәйкестіктер бар (басқалардың күткенін дәл береміз), біз жасайтын жұмыс бар, бірақ оған сұраныс жоқ (басқа командалардың болжамында жоқ нәрсені жасаймыз), және мәлімделген, бірақ әріптестердің іс-әрекеттерінде көрінбейтін үміттер бар екендігі түсінікті болатын шығар. Осы талқылаудың нәтижелері ашық және тиімді кросс-командалық өзара әрекеттесуді құруға көмектеседі.
Ирина Чувакина

№ 5 тапсырма. Сақтық таныту

Кеңседе сіздің орныңызға үміткер болған адамдар табылуы мүмкін. Ақпаратқа ие болмай, кеңсе қастықтарының құрбаны болу оңай. Сондықтан, бірден біреумен бейресми қарым-қатынас орнату – қате стратегия болып табылады. Алғашқы кездері кімнің кім екенін анықтау және өз беделіңізге нұқсан келтірмеу үшін барынша бейтараптықты сақтаған жөн.

Ең үздік басшы: жаңа командада қалай тез бейімделуге боладыҚызметкерлерді түсіну және қолдау – табысты көшбасшылықтың негізгі аспектілері. Олардың қажеттіліктеріне, ұмтылыстарына және мәселелеріне назар аударыңыз. Эмпатияны таныта білу сіздің командамен қарым-қатынасыңызды нығайтады.
Александра Мартынова

Түйіндеме орнына: жаңа қызметкер үшін гайд

Елена Залесская басшылық лауазымға орналасу және жаңа ұжымға ену кезінде «3Х3Х3» қағидатын қолдануды ұсынады: алғашқы 3 күн, алғашқы 3 апта, алғашқы 3 ай.

Әдетте, бұл уақыт алғашқы әсер қалдыруға, өзіңді көрсетуге және жаңа ортаға бейімделуге жеткілікті болып келеді.